Az excentrikus, gyakran brilliáns gnómok a világ legjellegzetesebb fajainak egyike közé tartoznak. Megszállottan terveznek radikálisan új technológiákat, és építenek észbontó, mechanikus szerkezeteket. A kísérletezés gyakran nem várt eredményt hoz, kész csoda hát, hogy egyáltalán fennmaradtak a hosszú évek során.
Jól fejlett, csodálatos technovárosuk, Gnomeregan szívében állandó a nyüzsgés. Törpe rokonaikkal megosztják az erdõs Dun Morogh erõforrásait. Igaz, Ironforge törpéi szintén élénk mérnöki és technológiai elmék, mégis a gnómok azok, akik a kritikus, látnoki megoldásokat szállítják a törpék gõzgépeihez és fegyvereihez.
A gnómok jól szolgálták a Szövetséget a második nagy háború idején, ám a Lángoló Légiókkal szemben vívott csaták során furcsamód megtagadták szövetségeseik további támogatását. Bár megoldásaikkal nagyban hozzájárultak a Légió legyõzéséhen, a törpök és emberek számára érthetetlen volt, miért nem küldtek további elszánt harcosokat és pilótákat a csatába.
A háború végeztével a Szövetség felfedezte a gnómok hirtelen visszavonulásának okát. Õsi, barbár veszedelem tört ugyanis a felszínre a föld bugyraiból, és megtámadta Gnomeregan városát. Tudták, hogy szövetségeseik legfõbb célja a Lángoló Légió legyõzése, mégis helyben maradtak, hogy védjék szeretett városukat. Minden erõfeszítésük ellenére Gnomeregan elveszett a küzdelmek során.
A gnóm faj közel fele odaveszett a szülõvárosért folytatott küzdelemben. A fennmaradt, szedett-vedett gnómok törpe társaiknál Ironforge városában találtak menedéket. A gnómok stratégiák kiagyalásával és eszement fegyverek gyártásával töltik az idejüket, hogy mielõbb visszafoglalják feldúlt városukat, és szebb jövõt építsenek utódaik számára.
Frakció: Szövetség (The Alliance)
Játszható kasztok: Harcos (Warrior), Varázsló (Mage), Boszorkánymester (Warlock), Zsivány (Rogue)
Kezdõ helyszín: Anvil Marr, Dun Morogh
Fõváros: Ironforge
Hátas: Mechanikus Strucc (földi), Griff (légi)
Nyelvek: közös, gnóm |